אפיון אתר אינטרנט
השלב הראשוני בכל תהליך בניית אתר אינטרנט, ורבים יטענו כי הוא השלב החשוב ביותר, הוא שלב אפיון אתר האינטרנט. על מנת להכין תוצר מושלם, עליכם להגדיר את המטרות, להתאים אותו לקהל היעד המתאים ולבחור בעיצוב והתוכן המותאם. במאמר הבא נציג בפניכם "על קצה המזלג" את הפרמטרים השונים (הכל כך חשובים) בתהליך אפיון אתר האינטרנט.
מהם הפרמטרים החשובים באפיון אתר האינטרנט שלכם?
- • קהל יעד: בדומה לתוכנית עסקית, אפיון האתר צריך לענות על מספר שאלות שהחשובה ביניהן היא מיהו קהל היעד של האתר? אפיון קהל היעד של האתר חשוב במיוחד ועליו נשענים פרמטרים נוספים. כך למשל, אתרי אינטרנט המותאמים לילדים יכללו תוכן ותמונות המותאמות לילדים על מנת למשוך את קהל היעד הנ"ל.
- • עיצוב האתר: עיצובו של אתר האינטרנט שלכם ישפיע במידה רבה גם על תהליך קידום האתר שלכם. העיצוב למעשה יוצר חווית משתמש UX (User Experience) והוא זה שיקבע מהו זמן השהייה באתר האינטרנט שלכם ומהו אחוז הנטישה מהאתר (גורמים שונים שמודדים בעזרת Google Analytics) שהם מדדים חשובים במיוחד לתהליך קידום אתר האינטרנט שלכם. העיצוב של האתר צריך כמובן להתאים לקהל היעד המתאים.
- • תוכן האתר: אם תכנסו לאתר אינטרנט המיועד לנשים, ככל הנראה כתבו אותו בלשון נקבה, ובהתאם גם באתרי גברים. תוכן האתר צריך להיכתב כך שיתאים לקהל הקוראים. כך למשל, אתר לצעירים צריך להיכתב בשפתם של הצעירים (שפת הדיבור שלהם, הסלנג שלהם). גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר על זמן שהייה ואחוז נטישה מאתר האינטרנט.
- • פונקציות האתר: בתהליך האפיון של אתר האינטרנט עליכם להגדיר את הפונקציות השונות שאתר האינטרנט יכלול. במידה והנכם מעוניינים באתר תדמיתי, חנות אינטרנטית, רישום משתמשים או כל פונקציה אחרת, עליכם להגדיר בדיוק את מטרת האתר ותכונות המערכת.
הכל מתחיל באפיון מקצועי!
אנו מזמינים אתכם להצטרף לשורת אתרי האינטרנט שאפיינו בהצלחה במהלך השנים וזכו לאהדה והצלחה רבה. תהליך אפיון מקצועי ובניית מודל רווחי לאתר האינטרנט שישרת את המטרה שלכם. השאירו פרטי צור קשר באתר האינטרנט ונחזור אליכם בהקדם.